пʼятницю, 17 квітня 2020 р.

Таїсія, продавець

Я народилася і виросла в невеликому смт на Харківщині, де в побуті розмовляли суржиком та російською, а українською мовою - на паперах і в школі на уроках.
Після початку війни з Росією, мовне питання вибухнуло новою рушійною силою. Мова стала таким собі своєрідним маркером визначення "свій-чужий".
Всередині мене й дотепер зріє бунт: скільки років ми незалежні, а й досі багато хто за старою звичкою говорить російською, відводячи мовне питання на задній план. Особисто для мене російська мова є і буде мовою ворога.

Десь в 2016 році в мене відбулося знайомство з поетом Юрієм Руфом. Спочатку віртуальне, потім вже реальне. Його життєва позиція та творчість неабияк вплинули на мій світогляд, а сам Юрій став мені прикладом для наслідування. І власне саме звідси й відбулася моя остаточна українізація.
Я починала з малого: багато читала українською мовою, вела соціальні мережі, потім вже повністю почала говорити українською в побуті. Все просто, якщо мати ціль.

Моя порада всім, хто вагається чи соромиться з якоїсь причини: не бійтеся починати все з нуля. Починайте писати, читати, думати українською. Розвивайте та поповнюйте свій словниковий запас. Починайте з себе, подолайте комплекс меншовартості. Любіть себе, любіть свою мову, любіть Україну! 🇺🇦

Підписуйтесь на наш Telegram-канал: t.me/mova_kharkiv

Немає коментарів:

Дописати коментар