Я жив в українському світі в школі і став
українцем,коли ми ставили «Давню казку» Лесі Українки і Карпенка-Карого «Сто
тисяч».Коли майже всю напам'ять вивчив «Катерину» Шевченка, і сприймав поеми «Гайдамаки» і «СОН», як викладення уривчастого
короткого курсу історії України.Я слухав і багато цікавого про УКРАЇНСЬКУ
ІСТОРІЮ від вчительки української - УМАНЕЦЬ ТАМАРИ ЯКІВНИ, родом з Черкащини,
про яку в радянські часи не писали в доступних ЗМІ.
1975-у році , вступивши в ХАІ, у віці 18 років
я перейшов в спілкуванні на російську, і це, в моєму розумінні, певною мірою
був відхід в штучний світ поняття радянський народ.
Але,
треба знати ХАРКІВ,щоб зрозуміти, що там є потужний пласт УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ
і української інтелігенції які мають вплив на повсякденне життя .
Говорячи критично, в українську
ментальність я повертався , починаючи з демократичних рухів кінця 80-х років ХХ
сторіччя, в яких приймав участь в Кривому Розі.
Повертався на Майдані восени 2004 року.
В
УКРАЇНСЬКИЙ СВІТ я повертався в 90-і роки ХХ сторіччя,коли перейшов в
спілкуванні на УКРАЇНСЬКУ МОВУ.
Я народився
в Черкасах в 1957, в сім'і черкащан діда
Титаренко Григорія і бабці - Ганни Козаченко, матері Титаренко Тамари і батька
– Чижикова Олександра.У діда й бабці було десятеро дітей. Бабця в молоді роки прийшла з Моринець в Черкаси на заробітки десь в 1907-08 році.В
сім'ї спілкувались українською.З дитинства ЗАПАМ'ЯТАЛОСЬ : МОРИНЦІ ( в яких я
був в 4-річному віці)...ДНІПРО...ШЕВЧЕНКО...БОРЩ...ВАРЕНИКИ З ВИШНЯМИ.Ці
поняття ввійшли в мою дитячу свідомість разом з першими словами і відчуттями
життя. В дитсадку , на Новий рік –це 1965 – святкували в українських костюмах.
Можливо
лише зараз, коли я розумію, яка скотина ПУТІН,і що тоталітарний російський
режим веде війну проти мого народу,вбиваючи українських солдат, я повною мірою
розумію, що я УКРАЇНЕЦЬ.
Немає коментарів:
Дописати коментар