На відміну від
ровесників (жив у Шахтарську на Донеччині), я ріс в атмосфері українофільства,
якщо можна так висловитися. Батько – український поет, доволі знаний на
Донеччині, задля власного престижу слідкував за моїми успіхами в українській мові
та літературі, і якщо я приносив «трійку» за мову або «четвірку» з літератури
за чверть, то на каніулах замість гульок на вулиці отримував домашній арешт з
читанням українських книжок. Я залюбки в
дитинстві читав книжки з козаччини («Іван Богун» Я.Качури, «Гомоніла Україна»
П.Панча, «Полковнгик Семен Височан» і «Данило Нечай» Т.Микитина, «Северин
Наливайко» В.Кулаковського тощо), співав українських пісень, слухав українські
радіовистави, словом, був українофілом.
А українцем мене
зробила совєцька армія, вірніше москалі з Лєнінграду, які вперто називали мене
хохлом, а я їх поправляв, що я- українець. За це не раз билися. Хоча після
цього кожен залишався при своїй думці. Проте це мені набридло, і я почав
привселюдно називати москалів кацапами і москалями. Узбеків вдалося
перевиховати: я пообіцяв називати їх чурками, якщо почую від них «хахол» на
свою адресу. Вони виявилися тямущішими за
москалів. І хоч, їдучи на дембель, (грудень 1987-го) полаявся з львівськими
студентами у Вільнюсі з приводу українського прапора (я наполягав, що прапор у
нас червоно-блакитний, а львів»яни – що правильний (жовто-блакитний), через
півтора року я носив саморобний значок саме з синьо-жовтим прапором, а через
рік таки львів»яни навчили співати «Ще не вмерла Україна» («Червону калину» я
вже знав і співав).
Мабуть гени від
діда, офіцера Армії УНР, дали про себе знати. До речі, моя мати – маріупольська
гречанка, яка в школі дуже не любила українську, стала в 1990-х однією з
найзапекліших українських націоналістів Шахтарська, очолювала міську
«Батьківщину» і розповсюджувала видання із Західної України, за що її і вбили
накінець. Але то інша історія…
Немає коментарів:
Дописати коментар