вівторок, 21 лютого 2017 р.

Наталя Остроумова

Ой, може не дуже грамотно ,але що знаю чи чула від родичів. Село під Балтою . протікає річка Кодима. Колись  була суднохідною. На полі ,недалеко від хати скіфська могила. Дід по мамі Новіцькій, з польськими коріннями, возив священника на бричці, закінчив 3 класи церковно-приходськоЇ школи, бабця-украЇнка. коли дід робив вино, вона сварилась та казала "закрий свою гуральню"., готувала Їсти на кутуні, робила з першого молока після отелу колястру. Бабка по папі молдаванка – Параня.
ЇЇ батько за царя Миколи другого плавав Чорним морем, написав прохання на звільнення та приїхав, купив землю на хуторі, тато  ще пам’ятає, як виводив пасти корів, гусей . В голодовку 33р закопали по осені скриню з зерном, щоб падлюки більшовики не забрали. У 39р їх з відти вигнали в село- «укрупненіе». Пекла бабка плачинди з сиром, била масло з молока. В війну вели по селу євреїв, їм носили їсти і ти давали золоті миколаївські  рублі. Папа знає місце , де їх розстрілювали в полі. Дід-Пачесний (як каже папа з югославськими коренями) в війну попав в табір військовополонених  під Кіровоградом (тепер –Кропивницький –В.Х.) ,за курку і самогон в парі з другом викупився із полону. Папа каже на маминих родичів - ляхи. Це так потрошку нагадала. Дякую за інтерес.

Немає коментарів:

Дописати коментар